Citroen au scos şi ei o maşină electrică. BMW şi Renault se pregătesc şi ei. Ce nu înţeleg este de ce toţi insistă să scoată maşini urâte. Priusul arată groaznic, Citronul ăsta la fel. Prima maşină electrică pe care aş fi văzut-o ar fi fost Mini. Sau Smart. Mici, frumoase, utile. Nu urâţenii.
Înţeleg strategia Lexus: punem motoarele electrice în paralel cu cele pe benzină pe maşinile care consumă mult: gipane şi limuzine de +300CP. De asta şi BMW şi Audi o să facă succes cu un A6 sau A8 hybrid.
Dar, sincer, nu ştiu cine s-ar plimba de bună voie într-un C0Automobilul electric este un vehicul propulsat de un motor electric, cu alimentare de la o sursă electrica, de obicei acumulator/baterie.
În comparaţie cu autovehiculul hibrid, ca de ex. Toyota Prius, care funcţionează pe bază de acumulator şi benzină,
autovehiculul electric funcţionează în exclusivitate pe curent electric, furnizat prin acumulatori. In plus, din necesitatea extinderii autonomiei, masina electrica este de obicei echipata cu un generator pe baza de benzina, care incarca permanent sau in functie de necesitate, acumulatorul.
Firma Altairnano dezvoltă si produce din 2007 un acumulator pe bază de titanat de litiu, a cărui capacitate propulsează un autovehicul pe o distanţă de max. 400km,
durata de reîncărcare a acumulatorului fiind de numai 10 minute. Acumulatorul se numeşte "Nanosafe" si este folosit deja de către firma americană Phoenix Motors
care in 2008 va lansa pe piaţă 2 masini: Phoenix SUV si Phoenix SUT. De asemenea, va fi folosit si pentru modelul Lightning GT - cel mai rapid electrovehicul până în prezent.
Două alte Firme s-au profilat in domeniu, Continental si A123 Systems , firme favorizate de către General Motors si care vor produce
cel mai probabil acumulatorii pentru noul Chevrolet Volt, anunţat pentru 2010.
Daimler va scoate pe piaţă in 2009 primul hibrid cu noul tip de acumulator pe litiu-ion, Mercedes S 400 Bluetec Hybrid,
sistemul electronic si acumulatorul propriu-zis fiind construite de Continental, Johnson Controls si Saft.
Supercondensatorul - bateria viitorului
Un alt concept este folosirea unui supercondensator, ca acumulator. Condensatorul este în principiu cel mai bun concept
pentru a înlocui motoarele conventionale pe benzina, mult mai bun decat acumulatorul "classic", bazat pe litiu-ion, deoarece nu există reacţii chimice
timpul de reîncărcare este foarte scurt iar randamentul este de 100%, însă pană în 2008 nu au existat produse satisfăcătoare pe piată.
Un nou condensator care ar putea revoluţiona industria auto dupa un secol de cercetare este anunţat în 2008 de către firma americana EEStor,
care conform propriilor declaraţii a descoperit un nou tip de supercondensator, cu o densitate de 340 Wh/kg (condensatorii normali au o densitate în jur de 5 Wh/kg)
care va fi produs în serie în scurt timp sub numele de EESU (EEStor Energy Storage Unit). EESU are o masă de 152 kg, un volum de 33 litri, capacitate de 31 Farad,
tensiune 3500 Volt si un preţ de 3200 $. Reîncărcarea cu 52 kwh ar fi posibilă în ca. 6 minute.
AVANTAJE / DEZAVANTAJE
Avantajele majore ale automobilului electric sunt consumul redus, poluare aproape de zero in afara productiei, eficienta/randament foarte mare, accelerare instanta, zgomot foarte redus, intretinere usoara prin eliminarea unei mari parti a motorului clasic otto, democratizarea transportului prin largirea bazei de productie a sursei energetice pana la consumator.
Dezavantajele majore sunt costul ridicat, timpul de incarcare al acumulatorului relativ mare, autonomia redusa de max. 160km in cazul modelelor Leaf si Volt (in cazul Tesla ca. 200-500 km). Acumulatorii isi reduc capacitatea pana la 50% si chiar mai mult la temperaturi sub 10° C si peste peste 40° C si tind sa se supraincalzeasca si chiar sa explodeze in unele conditii. De asemenea pot aparea diverse probleme legate de pornire in situatii de temperatura foarte scazuta.
misto...ma bate gandul sa-mi iau si eu una de 16 ani :))
RăspundețiȘtergere